Vinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo Slider

Fogpótlások

A kivehető fogpótlások olyan fogművek, amelyeket a páciens saját kezűleg, fogorvosi segítség nélkül is el tud távolítani. Ez azért fontos, mert a szájhigiéné fenntartása csak a fogmű és a szájüreg mindennapos, alapos tisztításával biztosítható. A műfogsor fogtechnikai laboratóriumban a levett lenyomat alapján személyre szabottan készül. Alapja ínyszínű műanyag, mely a fogínyre illeszkedik. A felső műfogsor részben vagy egészében befedi a szájpadlást, míg az alsó fogsor patkó alakú. A fogsor váza fémhálót is tartalmazhat. A fogak általában műanyagból készülnek, és összhangban vannak a természetes fogak színével, ami főleg a részleges fogsorok esetén fontos. A kivehető teljes fogsor teljesen fogatlan szájba készül. A teljes fogsor helyettesíti az összes fogat a felső és/vagy az alsó állkapcson. Ezt akkor alkalmazzuk, ha - bármely okból - a helyreállítás másképp nem oldható meg. Rögzítését az állcsontok anatómiai viszonyai, valamint a szájpadlás szívóhatása, a rágónyomás, az alsó fogsor esetében pedig a gravitáció is biztosítja. Alsó fogsor esetén a sokaknál előforduló kedvezőtlen anatómiai viszonyok miatt tökéletesen stabil fogsor készítése nehézségekbe ütközhet, ám ebben az esetben segíthet akár már két implantátum is, hogy stabilabbá váljon a fogsor.

Ha a fog koronája annyira károsodott, hogy konzerváló fogászati módszerekkel - esztétikus töméssel vagy inlay-jel (betéttel) - már nem lehet helyreállítani eredeti formáját, épségét, akkor korona készítése jelenthet megoldást. Ehhez a fogat kúpszerűen lecsiszoljuk, a preparált fogcsonkról lenyomatot veszünk, ami alapján a fogtechnikus elkészíti a koronát. Az elkészült fogmű sapkaszerűen beborítja a fog szájüregben található részét. A korona megvédi a fogat a töréstől, megőrzi a színét. A koronák élettartama legalább 8 év, de a legtöbb esetben több évtizedet is kibír. A koronák készülhetnek teljes egészében fémből, kerámiából fém alappal, vagy nemesfém alappal, tisztán kerámiából vagy cirkónium-oxid vázra égetett porcelánból, esetleg kompozitból. A fémek esetében aranyötvözetet, egyéb ötvözeteket (palládium, nikkel vagy króm, titán) használunk fel. A fémalapú porcelán és a teljes kerámia koronák úgy néznek ki, mint az egészséges, eredeti fogak. A teljes kerámia koronák fém nélkül készülnek, erősek és küllemük megegyezik a porcelán koronákéval, ezért a száj minden részében alkalmazhatók. Teljes hidak esetében viszont nem biztos, hogy elegendő a fémváz nélküli megoldás teherbírása, azonban cirkóniumból már csinálhatunk többtagú hídvázakat is.

Opál Dental Fogorvosi Rendelő l 8400 Siófok, Fő u. 45. l Bejelentkezés: +36-70/581-4753

Rendelési idő: hétfő, kedd, csütörtök, péntek: 08.00 – 14.00 óráig • szerda: szájsebészet (megbeszélés alapján)